GRIP OP STRESS

MINDFULNESS TRAINING

BEN JIJ TOE AAN MEER RUST IN JE BESTAAN?

HERKENBAAR?

Heb jij het gevoel dat je continu achter de feiten aanloopt?
Dat je alsmaar sneller en sneller moet rennen om alles bij te kunnen houden?

Verlang je naar meer rust in je hoofd, meer ruimte voor jezelf om helder te kunnen denken- of juist niet te denken?

Vraag je je wel eens af hoe lang je het nog volhoudt?Blijven doorgaan met steeds te weinig tijd om je batterij op te laden?

Zou je met je volle aandacht aanwezig willen zijn bij je naasten, meer willen genieten op de momenten die ertoe doen?

Zou je graag beter willen focussen: op je werk, studie of je onderneming?

Voelt het elke dag als balanceren op een dun lijntje tussen energie en vermoeidheid?

Dan is het hoog tijd voor een verandering; het is tijd om ‘uit je hoofd’ te komen en de verbinding met jezelf en je lichaam te herstellen.

Hoe? Door mindfulness en meditatie. Lees hieronder verder.

 Gevoel van onrust, spanning, gejaagdheid of stress

 Steeds op zoek naar iets (anders)

 Vaak in de haast, druk bezig met alles wat nog moet

 Besluiteloosheid, twijfelen, vergeetachtigheid, snel prikkelbaar of moe

 Moeite met het houden van overzicht van je taken/agenda

 In je agenda heb je geen tijd voor jezelf

 Je legt de lat vrij hoog voor jezelf; je moet veel en liefst zo goed mogelijk – voor iedereen

 Wanneer je zit en probeert iets te doen voor jezelf of te ontspannen, spoken alle lijstjes door je hoofd… en je staat weer op om iets nuttigs te doen

 De spanning is voelbaar ook in je lichaam… pijnklachten in de rug en schouders of vage klachten in je spijsvertering, hoofdpijn…

 Angst of somberheid lijken greep op jou te krijgen… en dat wil je niet!

VERANDER ONRUST, SPANNING & STRESS

IN MEER RUST, ENERGIE EN BETERE BALANS

 Rust als je overprikkeld bent

 Balans

 Minder moeten

 Jezelf meer gunnen, ‘mogen’

 Veerkracht

 Meer energie

 Kunnen ontspannen

 Dingen kunnen loslaten

 Minder streven

 Positiever in het leven staan

 Tevredenheid

 Bewustzijn

 Meer je authentieke zelf zijn

 Betere focus

 Beter je grenzen bewaken

 Grip op spanning & stress

 Langzamere, rustigere leefstijl

 Je missie leven – doen waar je écht blij van wordt

VERANDER SPANNING & STRESS 

IN GEVOEL VAN RUST, BETERE BALANS & BEWUSTZIJN

 Rust als je overprikkeld bent

 Balans

 Minder moeten

 Jezelf meer gunnen, ‘mogen’

 Veerkracht

 Meer energie

 Kunnen ontspannen

 Dingen kunnen loslaten

 Minder streven

 Positiever in het leven staan

 Tevredenheid

 Bewustzijn

 Meer je authentieke zelf zijn

 Betere focus

 Beter je grenzen bewaken

 Grip op spanning & stress

 Langzamere, rustigere leefstijl

 Je missie leven – doen waar je écht blij van wordt

Door mindfulness word je beter bestand tegen je kwetterende geest
die je alsmaar wijs maakt dat je er nog niet bent,
dat je nog niet gelukkig genoeg bent, nog niet volledig voldaan
of nog iets moet doen voordat je mag genieten.

 

WAT KUN JE VAN MINDFULNESS VERWACHTEN?

Je begint met het formuleren van je persoonlijke doelen, om ze daarna weer los te laten en het proces zijn werk te laten doen. Het continue blijven streven naar je doelen leidt af van wat mindfulness in haar diepste wezen is; observeren van en gewoon zijn in het huidige moment, de beleving en ervaring die er zijn.

De training bestaat uit negen thema’s, waaronder automatismen, focus, stress, toelaten, gedachten en zelfzorg. Elke bijeenkomst bespreken we de ervaringen met het oefenen thuis, en het nieuwe thema met bijbehorende meditatie oefening. Andere terugkerende onderdelen zijn mindful bewegen en loopmeditatie, zitmeditaties en oefeningen voor de nieuwe week. Het bespreken en delen van je ervaringen tijdens de lessen verdiept je eigen leerproces. Je verleden is voor de training niet belangrijk, het gaat om het nu.

 

 

MINDFULNESS IS VOOR JOU ALS

 

– je voelt dat er iets mag veranderen in je leven en in hoe je met jezelf omgaat
– je actief gemotiveerd bent en open staat voor persoonlijke groei
– als jij jezelf meer rust in je hoofd gunt en minder gejaagd door het leven wilt gaan
– als je écht grip wilt krijgen op de spanning, drukte en stress in je leven

Thuis oefenen is een onmisbaar deel van de training, en daarbij mag je je eigen rugzak dragen en je eigen stappen zetten op deze ontdekkingsreis. Ben je bereid om dat te doen, dan ben je van harte welkom! Niemand anders kan er voor zorgen dat jij minder stress ervaart, bewuste keuzes maakt en voor je veerkracht en balans zorgt. Het gaat erom dat jij mindfulness in je leven toelaat en leert inzetten daar waar het nodig is.

ERVARINGEN VAN ANDEREN

{

…hebben mij wel inzichten gegeven in hoeveel ‘geweld’ ik mezelf soms aandoe, wat zeker niet hoeft. Het heeft me milder gemaakt, naar mezelf én naar anderen toe

“Ik had een zinvol, nuttig, gedreven en vooral een heel druk leven, toen ik plotseling ernstige hartklachten kreeg en het advies van de cardioloog om stress te gaan vermijden, kost wat kost. Na enig aarzelen heb ik mindfulness training en coaching gevolgd om mijn nieuwe leefstijl vorm te geven.

Gaandeweg leerde dat ik geluk niet hoefde te halen door iets groots of zinvols te bereiken in de maatschappij, of met oplossingen te komen als ik me niet prettig voelde. Ik mag zijn wie ik ben en zoals ik me hier en nu voel is oké. Ik mag een open blik en vertrouwen hebben, ik word steeds geduldiger en streef niet constant naar meer en beter. Ik leer te aanvaarden, los te laten en dankbaar te zijn voor wat er is, hier en nu.

Laura heeft me leren mediteren en het geeft me rust, het zet de wereld voor mij alleen even stil, het leert me dat mijn gedachten slechts gedachten zijn die ik zelf creëer. Het doet ook mijn hart heel goed. Ik was (en ben) soms te streng voor mijzelf. Laura heeft mij geholpen om milder en vriendelijker te worden, en mezelf met meer compassie te behandelen. De coachingsgesprekken waren niet altijd gemakkelijk, maar hebben mij inzichten gegeven in hoeveel ‘geweld’ ik mezelf soms aandoe. Het heeft me milder gemaakt, naar mezelf én naar anderen toe. Dank je wel Laura dat je me geleerd hebt ruimte te nemen voor mezelf, om de rust op te zoeken en om beter naar mijn lichaam te luisteren zonder iets te moeten, hier en nu.”

Carola S. (57), Verpleegkundig specialiste, Ambulante psychiatrie

{

…Laura leerde me steeds opnieuw te voelen en te luisteren, niet te overhaasten maar het proces te vertrouwen en geduld te hebben.

“Een paar jaar geleden had ik veel pijn- en stressklachten, ik was erg opgejaagd en kon mijn gedachten niet stil zetten. Ik was te betrokken en soms te intens, en ik had last van onrust en angst. Alles leek te veel te zijn. 

Individuele mindfulness training, in combinatie met coaching en leefstijlcheck- en advies, was voor mij de beste combinatie op dat moment. Individuele begeleiding voelde voor mij heel fijn en veilig, omdat het toegeven en het blootgeven van mijn gevoelens heel wat was. Ik had het begrip van Laura, die naar mij luisterde en mijn doelen hoorde, en ze samen met mij uitsplitste. Laura leerde me steeds opnieuw te voelen en te luisteren, niet te overhaasten maar het proces te vertrouwen en geduld te hebben, maar had ook de vaardigheid om, waar nodig, door te zetten en niet te blijven hangen. Laura liet me naar het positieve kijken. Zij ging niet boven mij staan als zorgverlener, maar liep samen met mij op mijn pad: samen de berg op, soms blijven staan, stapje terug, twee stapjes vooruit. Haar positieve energie en eigen ervaring, die zij met mij deelde, waren heel waardevol. Laura was voor mij de juiste persoon op het juiste moment, op de juiste plaats.”

Annie N. (59), Werkzaam in de zorg

IK BEN LAURA, JE COACH

Ik ben Laura Lundell, mindfulness trainer, fysiotherapeut en coach.
Ik wil je graag zelf laten te ontdekken wat mindfulness, meditatie en coaching jou kunnen geven op je eigen pad naar meer rust, bewustzijn, groei en balans in je leven.
Vanuit mijn hart en verbonden met gevoel, met beide benen op de grond.

Tussen 2010 en 2015 was mijn leven druk druk druk, en tegelijk was ik niet gelukkig. Ik was uitgeput; twee keer bijna kopje onder gegaan door een burn-out.
In 2015 was het ineens zover. Ik wist wat ik wilde en maakte een keuze.

IK HAD GENOEG VAN DE STRESS, het zoeken, de onrust, niet ingeloste verwachtingen van mezelf en anderen, en veel ballen in de lucht. De situatie dwong mij destijds keuzes te maken en beter voor mezelf te zorgen. Ik koos ervoor om te stoppen met streven en verwachten en ik begon te leven op een manier die echt bij mij past.

IK GUN JOU je eigen ervaring met mindfulness en meditatie, en ik kijk ernaar uit om je te ontmoeten en samen op pad te gaan.
Voel je welkom!

INSCHRIJVEN EN CONTACT OPNEMEN