GRIP OP STRESS

MINDFULNESS TRAINING

BEN JIJ TOE AAN MEER RUST IN JE BESTAAN?

HERKENBAAR?

Heb jij het gevoel dat je continu achter de feiten aanloopt?
Dat je alsmaar sneller en sneller moet rennen om alles bij te kunnen houden?

Verlang je naar meer rust in je hoofd, meer ruimte voor jezelf om helder te kunnen denken- of juist niet te denken?

Vraag je je wel eens af hoe lang je het nog volhoudt?Blijven doorgaan met steeds te weinig tijd om je batterij op te laden?

Zou je met je volle aandacht aanwezig willen zijn bij je naasten, meer willen genieten op de momenten die ertoe doen?

Zou je graag beter willen focussen: op je werk, studie of je onderneming?

Voelt het elke dag als balanceren op een dun lijntje tussen energie en vermoeidheid?

Dan is het hoog tijd voor een verandering; het is tijd om ‘uit je hoofd’ te komen en de verbinding met jezelf en je lichaam te herstellen.

Hoe? Door mindfulness en meditatie. Lees hieronder verder.

 Gevoel van onrust, spanning, gejaagdheid of stress

 Steeds op zoek naar iets (anders)

 Vaak in de haast, druk bezig met alles wat nog moet

 Besluiteloosheid, twijfelen, vergeetachtigheid, snel prikkelbaar of moe

 Moeite met het houden van overzicht van je taken/agenda

 In je agenda heb je geen tijd voor jezelf

 Je legt de lat vrij hoog voor jezelf; je moet veel en liefst zo goed mogelijk – voor iedereen

 Wanneer je zit en probeert iets te doen voor jezelf of te ontspannen, spoken alle lijstjes door je hoofd… en je staat weer op om iets nuttigs te doen

 De spanning is voelbaar ook in je lichaam… pijnklachten in de rug en schouders of vage klachten in je spijsvertering, hoofdpijn…

 Angst of somberheid lijken greep op jou te krijgen… en dat wil je niet!

VERANDER SPANNING & STRESS 

IN GEVOEL VAN RUST, BETERE BALANS & BEWUSTZIJN

 Rust als je overprikkeld bent

 Balans

 Minder moeten

 Jezelf meer gunnen, ‘mogen’

 Veerkracht

 Meer energie

 Kunnen ontspannen

 Dingen kunnen loslaten

 Minder streven

 Positiever in het leven staan

 Tevredenheid

 Bewustzijn

 Meer je authentieke zelf zijn

 Betere focus

 Beter je grenzen bewaken

 Grip op spanning & stress

 Langzamere, rustigere leefstijl

 Je missie leven – doen waar je écht blij van wordt

VERANDER SPANNING & STRESS 

IN GEVOEL VAN RUST, BETERE BALANS & BEWUSTZIJN

 Rust als je overprikkeld bent

 Balans

 Minder moeten

 Jezelf meer gunnen, ‘mogen’

 Veerkracht

 Meer energie

 Kunnen ontspannen

 Dingen kunnen loslaten

 Minder streven

 Positiever in het leven staan

 Tevredenheid

 Bewustzijn

 Meer je authentieke zelf zijn

 Betere focus

 Beter je grenzen bewaken

 Grip op spanning & stress

 Langzamere, rustigere leefstijl

 Je missie leven – doen waar je écht blij van wordt

Door mindfulness word je beter bestand tegen je kwetterende geest
die je alsmaar wijs maakt dat je er nog niet bent,
dat je nog niet gelukkig genoeg bent, nog niet volledig voldaan
of nog iets moet doen voordat je mag genieten.

 

WAT KUN JE VAN MINDFULNESS VERWACHTEN?

Je begint met het formuleren van je persoonlijke doelen, om ze daarna weer los te laten en het proces zijn werk te laten doen. Het continue blijven streven naar je doelen leidt af van wat mindfulness in haar diepste wezen is; observeren van en gewoon zijn in het huidige moment, de beleving en ervaring die er zijn.

De training bestaat uit negen thema’s, waaronder automatismen, focus, stress, toelaten, gedachten en zelfzorg. Elke bijeenkomst bespreken we de ervaringen met het oefenen thuis, en het nieuwe thema met bijbehorende meditatie oefening. Andere terugkerende onderdelen zijn mindful bewegen en loopmeditatie, zitmeditaties en oefeningen voor de nieuwe week. Het bespreken en delen van je ervaringen tijdens de lessen verdiept je eigen leerproces. Je verleden is voor de training niet belangrijk, het gaat om het nu.

MINDFULNESS – GRIP OP STRESS – IS VOOR JOU WANNEER

 

– je voelt dat er iets mag veranderen in je leven en in hoe je met jezelf omgaat
– wanneer je actief met jezelf aan de slag wilt gaan en gemotiveerd bent
– als jij jezelf meer rust in je hoofd gunt en minder gejaagd door het leven wilt gaan
– als je eindelijk écht grip wil krijgen op de spanning, drukte en stress in je leven

Thuis oefenen is een onmisbaar deel van de training, en daarbij mag je je eigen rugzak dragen en je eigen stappen zetten op deze ontdekkingsreis. Ben je bereid om dat te doen, dan ben je van harte welkom! Niemand anders kan er voor zorgen dat jij minder stress ervaart, bewuste keuzes maakt en voor je veerkracht en balans zorgt. Het gaat erom dat jij mindfulness in je leven toelaat en leert inzetten daar waar het nodig is.

GROEPSTRAINING 8 WEKEN

 Interactie van de groep levert andere inzichten op dan het alleen thuis oefenen
 De achtergronden van deelnemers zijn anders, maar er is ook veel herkenning en daardoor verbinding
 Groepsleden steunen elkaar bij het leerproces

INHOUD:

 Persoonlijk intakegesprek
 Deelname aan 8 wekelijkse groepslessen
 Persoonlijk evaluatiegesprek na afloop
 Onbeperkte toegang tot online leeromgeving
 Trainingsmap met extra materiaal
 Deelname aan stiltewandeling (datum in overleg)

LOCATIES:
Yogaschool Rosmalen (Den Bosch)
Burg. Woltersstraat 1, 5241 EH Rosmalen

Fysiocare Waalwijk,
Elzenweg 23, 5144MB Waalwijk

INVESTERING    € 450

OP MAAT 1-op-1

Op Maat is een individuele training van 8 lessen
 Persoonlijke begeleiding, afgestemd op je huidige situatie
Binnen de training staan jouw doelen centraal
 Mogelijkheid voor persoonlijke verdieping/accent
 Flexibele planning in overleg

 

INHOUD:

 Persoonlijk intakegesprek
 8 wekelijkse individuele lessen
       Op Maat Live – live gesprekken op locatie
       Op Maat Online – 1x op locatie, 7x via Skype / Zoom
 Persoonlijk evaluatiegesprek na afloop
 Onbeperkte toegang tot online leeromgeving
 Trainingsmap met extra materiaal
 Deelname aan stiltewandeling (datum in overleg)

LOCATIE:
Live: Empel, Rosmalen, Den Bosch, Waalwijk & Best
Online: Via Zoom (videocontact)

INVESTERING OP MAAT LIVE    € 895

INVESTERING OP MAAT ONLINE    € 695

 

AGENDA GROEPSTRAININGEN 2019

VOORJAAR

WAALWIJK
Woensdag 8 mei 2019
Lestijd: 19.00 – 21.15
Alle trainingsdata: 8, 15, 22 en 29 mei,  5, 12, 19 en 26 juni 2019
Locatie: Fysiocare Waalwijk, Elzenweg 23

VOORJAAR

ROSMALEN
Dinsdag 7 mei 2019
Lestijd: 19.00 – 21.15
Alle trainingsdata: 7, 14, 21 en 28 mei,  4, 11, 18 en 25 juni 2019
Locatie: Yogaschool Rosmalen
Burg.Woltersstraat 1

NAJAAR

ROSMALEN
Dinsdag 10 september 2019
Lestijd: 19.00 – 21.15
Alle trainingsdata: 10, 17, 24 september, 1, 8, 15, 29 oktober en 5 november 2019
Locatie: Yogaschool Rosmalen
Burg.Woltersstraat 1

De training heeft me inzichten gegeven, en de vaardigheid om te mediteren op een prettige manier. Voor mij is het een begin om meer balans te krijgen tussen mijn soms te betrokken zijn en veel geven, en het loslaten. Ik kan ook met iets meer compassie naar mezelf te kijken. ‘Het is wat het is en dat is goed’.

Noortje

49 jaar, Schuldhulpverlener

KLANTEN AAN HET WOORD

“De cursus heeft mijn ogen geopend en me mildheid gebracht. Als ik me zorgen maak over de toekomst, kan ik deze zorgen veel beter loslaten. Ik ben beter bewust als ik rust nodig heb en ik gun deze momenten mezelf dan ook. Ik denk vaak aan deze zinnen terug: Het is oké, niets moet. Het is oké, zoals het nu, op dit moment is. Het is oké, zoals jij bent. Geweldig!”

Bernadette

79 jaar

“Meditaties waren in het begin lastig maar ze leverden na enkele weken al meer rust en ruimte op, laat staan wat het na enige tijd kan opleveren. De investering in tijd en mezelf leverde mij veel op: het leven is echt al een stukje makkelijker, vrolijker en ik kan er meer van genieten; ik ervaar minder stress in de drukte en chaos van alle dag. Negatieve gedachten zijn al veel omgedraaid naar een positieve kijk op de wereld en mezelf.”

Marijke

63 jaar, Doktersassistente

WIE BEN IK?

Ik ben Laura Lundell, mindfulness trainer, fysiotherapeut en coach.
Ik wil je graag zelf laten te ontdekken wat mindfulness, meditatie en coaching jou kunnen geven op je eigen pad naar meer rust, bewustzijn, groei en balans in je leven.
Vanuit mijn hart en verbonden met gevoel, met beide benen op de grond.

Tussen 2010 en 2015 was mijn leven druk druk druk, en tegelijk was ik niet gelukkig. Ik was uitgeput; twee keer bijna kopje onder gegaan door een burn-out.
In 2015 was het ineens zover. Ik wist wat ik wilde en maakte een keuze.

IK HAD GENOEG VAN DE STRESS, het zoeken, de onrust, niet ingeloste verwachtingen van mezelf en anderen, en veel ballen in de lucht. De situatie dwong mij destijds keuzes te maken en beter voor mezelf te zorgen. Ik koos ervoor om te stoppen met streven en verwachten en ik begon te leven op een manier die echt bij mij past.

IK GUN JOU je eigen ervaring met mindfulness en meditatie, en ik kijk ernaar uit om je te ontmoeten en samen op pad te gaan.
Voel je welkom!

VEEL GESTELDE VRAGEN

HOE GROOT ZIJN DE GROEPEN BIJ DE GROEPSTRAINING?

In Rosmalen 5 tot 8 personen, voor Incompany -trainingen in overleg.

KRIJG IK OEFENINGEN MEE NAAR HUIS, OF EEN WERKBOEK OF CD'S?

Naast een persoonlijk trainingsmapje met extra oefeningen en materiaal, krijg je onbeperkte toegang tot de online leeromgeving. Daar kun je alle teksten, meditaties en oefeningen vinden die aan de orde komen tijdens de lessen. Ook kun je daar voor jezelf een optionele begin- en eindmeting doen met behulp van twee vragenlijsten over je huidige situatie; hoe je je voelt, hoeveel stress en/of fysieke klachten je mogelijk ervaart en hoe mindful je momenteel bent. Je ziet je uitslag en kunt de vragenlijsten aan het einde nogmaals invullen om het verschil te zien.

ALS IK MOMENTEEL IN BEHANDELING BEN, OF OP HET PUNT STA OM DAARAAN TE BEGINNEN, KAN IK DAARNAAST MINDFULNESS VOLGEN?

Als dat bijvoorbeeld fysiotherapie is of controles bij je huisarts of een specialist, is daarnaast mindfulness volgen meestal geen probleem. Behandeling bij een psycholoog of psychiater is in principe geen bezwaar, maar ik adviseer je om dit wel met je behandelaar te overleggen.
Bij acute gezondheidsproblemen waarvoor een behandeling is ingesteld die veel van je tijd, energie en aandacht vraagt, is het uitstellen van mindfulness training beter. Wanneer de situatie weer wat rustiger is, kun je alsnog starten. Als je twijfelt aan je deelname in je huidige situatie, neem gerust contact met me op. Als zorgprofessional met jarenlange ervaring kan ik je daarin goed adviseren.

IK HEB EEN FYSIEKE BEPERKING EN KAN NIET OP DE GROND ZITTEN, IS DAT EEN PROBLEEM?

Nee, dat is geen probleem. Zitmeditaties worden bij voorkeur zittend op een meditatiekussen(s) gedaan, maar er zijn ook meditatiebankjes, backjacks en gewone stoelen beschikbaar.

KAN IK (EEN DEEL VAN) DE MINDFULNESS TRAINING VERGOED KRIJGEN?

Wanneer je een werkgever hebt, is de kans groot dat vanuit een budget voor scholing, persoonlijke & professionele ontwikkeling (een deel) van je training vergoed kan worden. Het loont de moeite om bij je leidinggevende of werkgever daarnaar te vragen, zeker wanneer er sprake is van een (dreigend) ziekteverzuim / reïntegratie/ hersteltraject, gerelateerd aan stressproblematiek, gezondheidsproblemen of burn-out.
PREZENT mindfulness is (nog) niet aangesloten bij het VMBN. Echter heeft iedere zorgverzekeraar haar eigen regels voor het wel/niet vergoeden van mindfulness. Deze training is Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR). Ik ben als zorgprofessional BIG-geregistreerd, lid van het KNGF (beroepsvereniging voor fysiotherapie) en het kwaliteitsregister CKR. Daarnaast ben ik lid van het Mindful Netwerk, een landelijk, groeiend netwerk van mindfulness trainers. Ik kan je een brief van het Netwerk geven die je samen met je factuur kunt opsturen naar je verzekeraar.

KAN IK DE BETALING SPREIDEN?

Ja, dat kan in overleg in twee termijnen: 50% voor aanvang van de training, de andere 50% halverwege het traject.

INSCHRIJVEN EN CONTACT OPNEMEN

Interesse in:

Algemene voorwaarden & Privacy statement

6 + 4 =

COPYRIGHT © 2019 | PRIVACYVERKLARING | ALGEMENE VOORWAARDEN | CONTACT